ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 26 ساله )

سلام

من و دوستم هردو در کار ساختمانی هستیم. سال قبل برای یک کار به ساختمانی مراجعه و چون کار حاضر نبود صاحب ملک کارت دوستم را گرفت تا بعد از آماده شدن ساختمان، به وی زنگ بزند.
از آن موقع به بعد خبری از ایشان نشد.
تا اینکه ازیک ماه قبل عید افرادی مدام با شماره دوست من تماس گرفته و به نحوی مزاحمت ایجاد می کردند تا اینکه در یکی از این تماسها در عید نوروز، فرد تماس گیرنده به دوستم می گوید تو گوسفندهایم را برده ای، و او هم بی فکر می گوید بله من برده ام....
الان حدود دو ماه قبل فرد تماس گیرنده که همان صاحب ملک مزبور و نیز صاحب گوسفندهاست و از قضا جانباز نابیناست، از دوست من شکایت کرده و بدون تامل پرونده وی به دادسرا ارجاع و با پاسخ مثبت دوستم به سوال قاضی درباره اینکه آیا شما این حرف را زده اید؟ قاضی دوستم را روانه بازداشت موقت کرد.
بعد از دو روز دوستم با وثیقه ده میلیونی آز بازداشت آزاد شده است و تا دو روز دیگر دادگاه دارد...
برای اثبات بی گناهی وی چه می توان کرد؟ در این حال که طبق شنیده های ما در صورت تشخیص دادگاه مبنی بر گناهکار بودن ایشان، سه تا پنج سال در حبس به سر خواهد برد.
ناگفته نماند از قضا من و دوستم در روستایی که این فرد ساکن است رفت و امد داشته ایم. و نیز گوسفندان این آقا چندید ماه قبل یعنی در حدود مهرماه سال قبل دزدیده شده است. همچنین تعداد این گوسفندان شامل 20 راس گوسفند و 1 راس قوچ است...
دوست من هیچ سابقه کیفری نداشته است. با تشکر از راهنماییتان


مشاور (آقای سعیدپور)

با توجه به اینکه دوست شما اقرار به سرقت نموده است. اثبات بی گناهی وی کمی با مشکل مواجه می باشد ولی تنها راهی که به نظر می رسد این است که دوست شما در جلسه دادگاه از اقرار خود برگردد و شما نیز برای اثبات ادعای وی در دادگاه حاضر شده و شهادت دهید که من و دوستم شبانه روز در کنار هم بودیم و ایشان هیچ گاه اقدام به سرقت ننموده است. و نیز به دادگاه اعلام دارید اگر دوست شما سارق گوسفندان بوده چرا متواری نشده؟ و همیشه در دید مردم روستا نمایان بوده. و نیز به کسی که به دوست شما اتهام سرقت وارد نموده بیان دارید که مدرک و دلیل ادعای شما علاوه بر تماس تلفنی مبنی بر سارق بودن دوستم چیست؟